Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Budimex z najkorzystniejszą ofertą na fragment drogi ekspresowej S17

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Data publikacji:
11-07-2024
Ostatnia modyfikacja:
11-07-2024
Źródło:
Rynek Infrastruktury/GDDKiA

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Budimex z najkorzystniejszą ofertą na fragment drogi ekspresowej S17
fot. Google Street View
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wskazała ofertę złożoną przez Budimex jako najbardziej korzystną w przetargu na realizację drogi ekspresowej S17 na liczącym niespełna 19 kilometrów długości odcinku łączącym węzły Izbica i Krasnystaw Północ. W przypadku braku odwołań już wkrótce możliwe będzie podpisanie umowy o wartości blisko 962 mln zł.

Wszystko wskazuje na to, że to Budimex będzie ostatecznie odpowiadał za realizację w systemie “projektuj i buduj” liczącego blisko 19 kilometrów długości odcinka Krasnystaw Północ – Izbica. W przetargu, w którym o realizację zamówienia ubiegało się aż 12 podmiotów, pierwotnie wybrana została oferta złożona przez Mostostal Warszawa. Po tym rozstrzygnięciu złożone zostały odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej, która nakazała Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przeprowadzenie ponownego badania i oceny ofert, a także wykluczenie Mostostalu Warszawa z przetargu. Spółka zaskarżyła tą decyzję do sądu, który jednak w całości oddalił skargę. W efekcie GDDKiA po drugiej analizie ofert wskazała ofertę Budimeksu jako najbardziej korzystną.

Potentat na rynku budownictwa infrastrukturalnego w Polsce wycenił realizację kontraktu na blisko 962 mln zł. To znacznie mniej niż kosztorys GDDKiA, określony na 1,14 mld zł. Cena nie była jednak jedynym kryterium oceny ofert. Z tego tytułu potencjalni wykonawcy mogli wprawdzie uzyskać maksymalnie 60% punktów, jednak zarządca państwowej sieci dróg uwzględnił także dwa kryteria pozacenowe – za przedłużenie okresu gwarancji jakości na obiekty mostowe przewidziano do 20% punktów oraz kolejnych 20% w przypadku ekranów akustycznych. Jeżeli nie wpłyną odwołania, po zakończeniu kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych oraz przedstawieniu przez Budimex gwarancji należytego wykonania możliwe będzie zawarcie umowy.

Nowy odcinek drogi ekspresowej S17 będzie miał swój początek w miejscowości Zakręcie na północ od Krasnegostawu. Trasa będzie początkowo przebiegała w śladzie istniejącej drogi krajowej nr 17, a następnie przekroczy rzekę Żółkiewkę i będzie omijać Krasnystaw od strony zachodniej w rejonie miejscowości Latyczów, Dworzyska, Tarnogóra i Izbica. Przetnie następnie linię kolejową nr 69 i zakończy się w rejonie przebiegu DK nr 17 w okolicach miejscowości Krasne. Na odcinku powstaną trzy węzły drogowe – Krasnystaw Północ, Krasnystaw Południe oraz Izbica. W rejonie miejscowości Ostrzyca zaplanowano z kolei parę Miejsc Obsługi Podróżnych, natomiast w okolicach Krasnegostawu powstanie obwód utrzymania.

Droga ekspresowa S17 docelowo połączy Warszawę z granicą polsko-ukraińską w Hrebennem. Obecnie w całości dostępny dla kierowców jest odcinek pomiędzy stolicą a Piaskami w województwie lubelskim, gdzie w przyszłości trasa połączy się z drogą ekspresową S12 w kierunku granicy polsko-ukraińskiej w Dorohusku przez Chełm. Fragment pomiędzy Piaskami a Hrebennem jest już realizowany na trzech odcinkach na południowy wschód od Zamościa. Mają one zostać oddane do użytku w 2026 roku latem.

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Co z tym elektronicznym dziennikiem budowy?

Inżynieria i innowacje

Co z tym elektronicznym dziennikiem budowy?

Redakcja 05 sierpnia 2024

861 mln zł na budowę dwupoziomowych skrzyżowań kolejowo-drogowych

Drogi i autostrady

861 mln zł na budowę dwupoziomowych skrzyżowań kolejowo-drogowych

Ministerstwo Infrastruktury 05 sierpnia 2024

Lubuskie. Będzie rozbudowa DK-92

Drogi i autostrady

Lubuskie. Będzie rozbudowa DK-92

Grzegorz Rekiel 05 sierpnia 2024

Zobacz również:

S17 Ząbki-Warszawa Wschód. Ostatni fragment ringu warszawskiego dalej wstrzymany

Drogi i autostrady

S17 Ząbki-Warszawa Wschód. Ostatni fragment ringu warszawskiego dalej wstrzymany

GR, rynekinfrastruktury. 28 czerwca 2024

S17 Piaski-Hrebenne. GDDKiA rozstrzygnęła jeden z przetargów

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Co z tym elektronicznym dziennikiem budowy?

Inżynieria i innowacje

Co z tym elektronicznym dziennikiem budowy?

Redakcja 05 sierpnia 2024

861 mln zł na budowę dwupoziomowych skrzyżowań kolejowo-drogowych

Drogi i autostrady

861 mln zł na budowę dwupoziomowych skrzyżowań kolejowo-drogowych

Ministerstwo Infrastruktury 05 sierpnia 2024

Lubuskie. Będzie rozbudowa DK-92

Drogi i autostrady

Lubuskie. Będzie rozbudowa DK-92

Grzegorz Rekiel 05 sierpnia 2024

Zobacz również:

S17 Ząbki-Warszawa Wschód. Ostatni fragment ringu warszawskiego dalej wstrzymany

Drogi i autostrady

S17 Ząbki-Warszawa Wschód. Ostatni fragment ringu warszawskiego dalej wstrzymany

GR, rynekinfrastruktury. 28 czerwca 2024

S17 Piaski-Hrebenne. GDDKiA rozstrzygnęła jeden z przetargów

Drogi i autostrady

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5